onsdag 2. juni 2010

Hva skal skje i Trygg Trafikks kampanje Tryggest bakovervendt?

 Bildet øverst i artikkelen er det som pryder forsiden av kampanjebrosjyren til Trygg Trafikk.

Først av alt i juni måned på Barn i bil blogges det på vegne av Trygg Trafikk, dette er for å sette økt fokus på den kommende kampanjen Tryggest bakovervendt.

Barn i bil har spurt prosjektleder Elen Zickfeldt hos Trygg Trafikk om hva som skal skje i denne kampanjen, som mange sikker har fått med seg har det allerede blitt satt fokus på saken i flere nettaviser og på radio.

Selve kampanjen starter den 8. juni, . Da har 45 butikker over hele landet plakater, foldere, t-skjorter og konkurranse hvor premien er 5 HTS Besave Izikid (plus-godkjent). Trygg Trafikk skal ha annonser i Mamma og Foreldre & barn, bladet Motor, Dagbladet og VG (annonseinnstikk i juni). I tillegg skal det være massiv web-annonsering på flere ulike, relevante nettsteder. Det er muligheter for at det kan bli et innslag på tv om kampanjen men Trygg Trafikk har ikke råd til å vise filmen på TV, dessverre. Derimot håper de at spredningen via nettet vil ha like stor effekt. Zickfeldt sier at animasjonsfilmen allerede har hatt overraskende mange visninger på YouTube, noe Trygg Trafikk er veldig glade for!

Trygg Trafikk skal også bruke mye sosiale medier(som Barn i bil bloggen!), og håper budskapet vil spre seg via Facebook, blogger, Youtube og Twitter. Oppfordrer herved alle følgere til å spre filmen og budskapet, og gjerne tipse de ulike lokale medier om å lenke til Trygg Trafikks nye animasjonsfilm. Vi har dessverre ikke råd til å vise filmen på TV, men håper at spredning via nett vil ha like stor effekt. Det er allerede overraskende mange som har sett filmen på Youtube, noe vi er utrolig glade for!

Barn i bil oppfordrer herved alle sine lesere til å tipse sine lokale medier for å sette fokus på denne viktige kampanjen! Riktig sikring kan redde liv!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk kampanje!!! Jeg håper den er virkningsfull!

    SvarSlett
  2. Kjempebra kampanje. Men fullstendig tragisk at kampanjefilem ikke kan vises på TV der sjansen er størst for å nå ut til foreldre som ikke leter etter informasjon..

    SvarSlett

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin